Pristup internetu ima 73 odsto domaćinstava

Ukupan broj širokopojasnih priključaka na kraju avgusta, nezavisno od tehnologije koja se upotrebljava za pristup internetu, iznosio je 152.735, pokazuje najnoviji izvještaj Agencije za elektronske komunikacije i poštansku djelatnost (EKIP). Od toga se 92 odsto odnosi na domaćinstva, a osam odsto na pravna lica.

“U odnosu na isti period prošle godine, broj širokopojasnih priključaka je veći za 15,79 odsto, čime smo veoma zadovoljni. Ovo praktično znači da danas oko 73 odsto domaćinstava u Crnoj Gori ima aktivan širokopojasni pristup internetu, što je sa aspekta dostupnosti i korišćenja telekomunikacione infrastrukture u skladu sa našim strateškim planovima i očekivanjima”, kazali su Pobjedi iz Ministarstva ekonomije.

Iz Ministarstva ekonomije navode da mobilnu širokopojasnu konekciju (preko mobilne telefonske mreže, najmanje 3G mreža) koristi 46,1 odsto domaćinstava.

“Pokrivenost naseljenog područja Crne Gore signalom 3G mreže je 99 odsto, a signalom 4G mreže preko 95 odsto, što je znatno više od obaveznog nivoa pokrivenosti kojeg su operatori preuzeli dodjeljivanjem frekvencija 2016. godine”, rekli su predstavnici ovog Vladinog resora.

U Crnoj Gori je, prema istraživanju Monstata o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija, pristup internetu kod kuće u prošloj godini imalo 70,6 odsto domaćinstava, a 98,4 odsto preduzeća koristilo je računare u poslovanju.

Procenat preduzeća koja su primala porudžbine putem interneta iznosi 26,9 odsto, dok je onih koji su plasirali porudžbine 26,7 odsto. U Ministarstvu ekonomije smatraju da postoji veliki prostor za unapređenje poslovanja kroz širu primjenu informaciono-komunikacionih tehnologija u redovnim aktivnostima kompanija.

“Digitalizacija biznisa i onlajn koncept poslovanja predstavlja ogroman ekonomski potencijal za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduslov za učešće u globalnoj ekonomiji. Razumljivo je da se cijena uvođenja IKT-a pojavljuje kao faktor koji utiče na njihovu limitiranu primjenu u malim i srednjim preduzećima, ali one istovremeno predstavljaju i sredstvo za povećanje efikasnosti, racionalizaciju poslovanja i kreiranje pozitivnog korisničkog iskustva”, poručili su iz Ministarstva.

Podijeli: